Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy.

Zajęcia: Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy.

Nauczyciele prowadzący: H. Brzezińska, E. Gorzelanna, E. Kiełbasa, T. Czerniawska, M. Modrzyk, M. Mackiewicz

Na zajęcia uczęszcza 30 uczniów z wadami postawy ciała.Najważniejszy cel jest przekonanie i zachęcenie uczniów do podjęcia trudu pracy korekcyjnej.Na zajęciach dąży się do sytuacji w której uczeń jest podmiotem, a nie przedmiotem poddanym korekcyjnym ćwiczeniom.W wykonywaniu ćwiczeń korekcyjnych główną uwagę skupiamy na poprawności wykonania to znaczy przyjęciu i utrzymaniu w czasie ćwiczeń pozycji skorygowanej.

Poprawność wykonania ćwiczeń – wykonanie go z utrzymaniem pozycji skorygowanej jest czynnikiem kształtującym nawyk poprawnej postawy.Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej są dobrane do rodzaju wady oraz do realizowania celów korekcyjnych.Gimnastyka korekcyjna jest specyficzną formą ćwiczeń fizycznych, w których ruch został w pewnej mierze podporządkowany celom terapeutycznym.Stosowanie ćwiczeń ma doprowadzić przede wszystkim do korekcji postawy ciała.To powoduje, że specyficzne są również zasady i metodystosowane w gimnastyce korekcyjnej.Uczniowie chętnie uczestniczą w tych zajęciach,gdyż oprócz ćwiczeń dominują formy zabawowe,zadaniowe,ćwiczeniowe, które są chętnie akceptowane przez uczniów.Na zajęciach gimnastyki korekcyjnej bardzo często nauczyciel prowadzący uświadamia nie tylko uczniom, ale także rodzicom jak ważna jest wiedza i miejętności związane,ze zdrowiem i korekcją wad postawy.

„Dasz radę” – Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy

W ramach projektu „Dasz radę” w Zespole Szkół w Sulechowie systematycznie odbywają się zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy. Ćwiczenia korygujące postawę prowadzone przez H. Brzezińską, E. Gorzelanną, E. Kiełbasę, T. Czerniawską, M. Modrzyk, M. Mackiewicz z wykorzystaniem przyborów pozyskanych w ramach projektu: przynoszą oczekiwane efekty.

Szeroka gama nowych sprzętów stosowanych w gimnastyce umożliwia pełną indywidualizację procesu ćwiczeniowego, ukierunkowanego na korygowanie różnorodnych wad postawy. Uczestnicy zajęć z większą ochotą i radością podejmują intensywny wysiłek w celu wzmacniania mięśni posturalnych. Z zaangażowaniem wykonują ćwiczenia równoważne na bezpiecznych, stymulujących naukę równowagi przyborach i torach przeszkód. Zastosowanie różnorodnych przyborów sensorycznych pozytywnie wpływa na zwiększenie ruchomość w stawach oraz podniesienie jakości ćwiczeń rozluźniających.

Zajęcia gimnastyki korekcyjnej prowadzone z wykorzystaniem pozyskanego sprzętu pozwalają zapomnieć dzieciom o wysiłku. Intensywne i wyczerpujące ćwiczenia zamieniają w radosną zabawę. Są źródłem satysfakcji i wiary we własne siły.

Małgorzata Modrzyk

[nggallery id=326].

Projekt „Dasz Radę”

Samorząd Uczniowski

Gazetka Szkolna

Matematyka bez granic

SOS Siatkarski Ośrodek Szkolny

Certyfikaty

Alarm Smogowy