Iść albo nie iść? – oto jest pytanie …
Tuż przed wyborami na przewodniczącego naszej szkoły zapytaliśmy się kilku naszych kolegów, czy chcą iść na wybory. Oto ich odpowiedzi:
Iwona z I klasy:
Nie idę na wybory, bo nie znam tu nikogo i nie wiem, na kogo głosować.
Kinga z I klasy:
Nie idę na wybory, bo nie chce mi się.
Malwina z II klasy:
Idę na wybory, ponieważ chciałabym mieć wpływ na to, kto będzie przewodniczącym mojej szkoły.
Eryk z II klasy:
Idę na wybory, bo chcę mieć wpływ na to, co się dzieje w szkole.
Kamila z III klasy:
Chcę iść na wybory, bo chciałabym, żeby to Ola wygrała, bo jest najbardziej zaangażowana.
Eryk z III klasy:
Idę na wybory, ponieważ popieram demokrację i lubię stawiać krzyżyki. ;)
Rozmawiali: Monte, Nerdi
Iść albo nie iść? – oto jest pytanie…
Jakiś czas temu wpadłam niechcący na kumpla na szkolnym korytarzu. Szedł podbić legitymację, aby móc głosować. Zdziwiłam się. Na wybory? Po co? Czy to aż takie ważne? Być może… Nidy się nie zastanawiałam nad tym, czy warto iść oddać głos. Zostańmy przy tej kwestii na chwilę.
Nie idę na wybory, bo:
-
a) nie znam kandydatów i nie wiem , kto odpowiadałby mi poglądowo,
-
b) Zgubiłem legitymację i nie chce mi się jej szukać, a następnie podbijać,
-
c) Nie zależy mi na moim losie i jakości życia, jest mi obojętne, kto będzie na czele samorządu uczniowskiego,
-
d) Nic to nie zmieni , jak ja nie pójdę zagłosować (ale stanie się, gdy pomyśli tak np. 100 osób, już to będzie istotne),
Moją odpowiedzią jest: b)… ale chwileczkę… Na moim losie mi zależy – więc dlaczego nie idę do urny wyborczej? Kandydatów znam – więc dlaczego nie głosuję? Lenistwo…To jedyna przyczyna. Może jednak warto poświęcić te kilkanaście minut na poszukanie legitymacji i kolejne kilka na pofatygowanie się do sekretariatu szkolnego? Powoli. Zanim jednak podejmę ostateczną decyzję, zastanowię się nad aspektami, które ewentualnie mogłyby mnie skłonić do oddania głosu na któregoś z kandydatów. A więc: Idę na wybory ponieważ:a) jestem współczesnym patriotą i głosując,
-
a) jestem świadomym i odpowiedzialnym obywatelem,
-
b) szanuję samego siebie,
-
c) mogę coś zmienić w swoim życiu i w szkole,
-
d) chcę mieć wpływ na podejmowane decyzje i zmiany w życiu szkoły.
Tak to wystarczy. Jak nie wiele czasu potrzeba, by dokonać istotnej zmiany w swoim życiu. Apeluję na przyszłość - podbijajcie legitymacje i ruszajcie oddawać swoje cenne głosy!
Ruda