Tematyka klas VIII
Tematy (punkty numerowane) i kryteria sukcesu(wypunktowanie):
-
PSO i regulamin
- objaśnia zasady bezpiecznej pracy w pracowni komputerowej,
- zapoznał się z tematyką zajęć i zasadami oceniania na lekcjach informatyki.
-
Więcej o opracowywaniu tekstu
- stosuje tabulatory,
- zastosowanie spacji nierozdzielającej,
- wykorzystuje listy wypunktowane i numerowane,
- wstawia tabelę do tekstu,
- przygotowuje dokument do druku.
-
Praca z dokumentem wielostronicowym
- wstawia infornacje do stopki i nagłówki strony,
- stosuje metody szbkiego wyszukiwania słów,
- tworzy przypisy,
- dzieli tekst na kolumny,
- sprawdza statystykę wyrazów.
-
Tworzenie e-gazetki
- pracuje w chmurze,
- przygotowuje projekt,
- pracuje nad projektem.
-
Tworzenie programów w dydaktycznym środowisku programowania - Scratch
- przypomina podstawowe pojęcia związane z programowaniem,
- stosuje zmienne i wykonuje obliczenia,
- stosuje instrukcje warunkowe i iteracyjne,
-
Zapisywanie algorytmów na liczbach naturalnych w Scratch'u
- realizuje algorytm Eukildesa w wersji z odejmowaniem,
- bada podzielność liczb,
- realizuje algorytm Eukildesa w wersji z dzieleniem,
- realizuje algorytm wyodrębniania cyfr z danej liczby.
-
Algorytmy wyszukiwania i porządkowania
- buduje algorytm na wyszukiwanie największego elementu w zbiorze nieuporządkowanym,
- buduje algorytm na porządkowanie zbioru elementów metodą przez wybieranie,
- buduje algorytm na wyszukiwanie elementu w zbiorze uporządkowanym metodą przez połowienie,
- buduje grę zgadywanie liczby,
- buduje algorytm na porządkowanie zbioru elementów metodą przez zliczanie.
-
*Wprowadzenie do programowana w języku C++
- tworzy pierwszy program w C++,
- stosuje zmienne i wykonuje obliczenia,
- wykorzystuje instrukcje warunkowe,
- stosuje instrukcje iteracyjne.
-
*Wykorzystanie funkcji i tablic do zapisywania w języku C++ algorytmów porządkowania i wyszukiwania
- Definiuje i wywołuje funkcje w C++,
- stosuje tablice do przechowywania danych,
- zapisuje w C++ wybrane algorytmy porządkowania i wyszukiwania.
-
*Wprowadzenie do programowania w języku Python
- objaśnia różnice miedzy kompilacją a interpretacją
- pisze polecenia w trybie interaktywnym,
- pisze program w trybie skryptowym i zapisuje go do pliku,
- stosuje zmienne i wykonuje obliczenia,
- stosuje instrukcję warunkową,
- stosuje instrukcje iteracyjne.
-
*Wykorzystanie funkcji i list do zapisywaniaw jezyku Python algorytmów porządkowania i wyszukiwania
- definiuje i wywołuje procedury w języku Python,
- stosuje listy do przechowywania danych,
- zapisuje wybrane algorytmy porządkowania i wyszukiwania,
-
Tworzenie prezentacji multimedialnej - projekt
- omawia czym jest prezentacja multimedialna,
- omawia etapy tworzenia prezentacji multimedialnej,
- nagrywa zawartość ekranu,
- montuje film,
- dodaje dźwięk i filmy do prezentacji
- przygotowuje prezentacje w postaci albumu.
-
Projekt - np "Historia i rozwój informatyki"
- Wymagania do projektu:
- Forma: film lub slajdy
- slajdów min. 12; film min 12 sek.
- tło dobrane tak do nie raziło,
- na każdym slajdzie krótki tekst i obrazek, układ elementów estetyczny; film realizacja metodą pokladkową,
- na slajdzie tytułowym temat i nazwy twórców; film - na początku tytuł i autorzy,
- slajdy - spist treści z hiperłączami oraz powrót do spisu treści z pozostałych slajdów,
-
Więcej o pracy w arkuszu kalkulacyjnym
- stosuje adresowanie mieszane,
- rozróżnia obramowanie komórek od linii siatki w arkuszu,
- przygotowuje dokument do druku.
-
Przedstawienie danych w postaci wykresu
- objaśnia podstawowe pojęcia związane z tworzeniem wykresów,
- tworzy wykres dla jednej serii danych,
- tworzy wykres dla kilku serii danych
- dostosowuje typ wykresu do rodzaju danych.
-
Wstawianie tabel i wykresów arkusza kalkulacyjnego do dokumentów tekstowych
- objaśnia pojęcia związane ze wstawianiem obiektów do tekstu,
- wstawia tabelę/wykresy do tekstu jako obiekt osadzony,
- wstawia tabelę/wykresy do tekstu jako obiekt połączony,
-
Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego
- wykorzystuje arkusz do realizacji algorytmów,
- bada ruch jednostajny prostoliniowy,
- tworzy symulacje na podstawie modeli,
- porządkuje i filtruje infirmacje.
-
Tworzenie strony internetowej z wykorzystaniem znaczników HTML - projekt
- wyszukuje narządzia do tworzenia stron WWW,
- omawia ogólne zasady tworzenia stron WWW,
- tworzy kod źródłowy strony WWW,
- formatuje tekst,
- tworzy tabele i wypunktowanie,
- wstawia grafikę i hiperłącza.
-
Systemy zarządzania treścią - projekt
- omawia zasady tworzenia prostych blogów,
- omawia czym są systemy zarządzania treścią,
* - Tematy do wyboru przez nauczyciela.