Tematyka klas VI
Tematy (punkty numerowane) i kryteria sukcesu(wypunktowanie):
-
PSO i regulamin
- objaśnia zasady bezpiecznej pracy w pracowni komputerowej,
- zapoznał się z tematyką zajęć i zasadami oceniania na lekcjach informatyki.
-
Wykonujemy obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym.
- podaje definicję pojęcia arkusz kalkulacyjny,
- podaje przykłady programów będących arkuszmi kalkulacyjnymi,
- omawia budowę arkusza kalkulacyjnego,
- wykonuje proste obliczenia,
- stosuje sztuczki ułatwiające obliczenia i wprowadzanie danych.
-
Prezentuje dane na wykresie w arkuszu kalkulacyjnym.
- tworzy wykres,
- dostosowuje wykres do rodzaju danych,
- modyfikuje tabelę i wykres arkusza kalkulacyjnego,
- wykonuje zadania utrwalające.
-
Tworzy prezentację multimedialną
- omawia urządzenia do odtwarzania informacji,
- omawia pojęcie prezentacja multimedialna,
- planuje prezentację multimedialną i przygotowuje slajd tytułowy,
- dodaje slajdy do prezentacji,
- umieszcza tekst i kształty na prezentacji,
- poprawia wygląd slajdu.
-
Ulepsza prezentację multimedialną
- dodaje animację do elementów slajdu,
- poprawia i ulepsza animację,
- dodaje przejścia slajdu,
- zapisuje i uruchamia prezentację,
- stosuje sztuczki ułatwiające tworzenie prezentacji.
-
Praca w chmurze i zadania projektowe - prezentacja multimedialna
- wykonuje operacje na plikach i folderach z wykorzystaniem chmury,
- tworzy projekty wieloosobowe korzystając z chmury.
-
Programujemy gry multimedialne w środowisku Scratch
- stosuje powtarzanie poleceń - tworzy piramidę schodkową,
- stosuje instrukcję warunkową,
- tworzy dwuosobową grę z dwoma poziomami:
- umieszcza duszki na scenie,
- zlicza punkty i określa warunki zakończenia poziomu/gry,
- dodaje drugi poziom gry,
- dodaje dzwięk do programu
-
Zabawy z algorytmami
- omawia czym jest ALGORTYMICZNE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMU,
- dodaje i odejmuje liczby naturalne sposobem pisemnym,
- liczy średnią arytmetyczną,
- szuka najmniejszego elementu,
- porządkuje obrazki i inne elementy.
-
Zastosowanie komputerów
- omawia zastosowanie komputera w życiu codziennym,
- zapoznaje się z komputeram jako źródłem informacji,
- kożysta z komputera jako pomocnika w domu i pracy(szkole),
- omawia wykorzystanie komputera w pomocy dla osób niepełnosprawych,
- komputer a rozrywka,
- komputer do sterowania robotem.